pondělí 11. září 2017

Proč The Sims

Ano, uznávám, hry jsou pro děti. Možná je to tedy tím, že mám stále duši dítěte, ale mě prostě "simíci" baví.  
Řekla jsem si, že bych měla nějak uvést, proč mě vlastně hra The Sims tak pohltila? Protože mi svým způsobem umožňuje tvořit. Já jsem nikdy neměla talent na kreslení, hudbu (přes urputnou snahu učitelů v kroužcích hry na flétnu nebo na klavír), sport apod. Přesto jsem měla vždy potřebu něco vytvářet, a pokud jsem zrovna nepropadla nějakým ručním pracem, svrběly mě pěkně prsty. A pak jsem objevila svět The Sims - svět neomezených možností. Už jen hlavní princip hry, hrát za nějakého človíčka a organizovat mu život, přecházet od generace ke generaci, je celkem kreativní. A je to také dobré odreagování, když je den blbec. Ono je pak lepší se vybít na tom virtuálním simíkovi (v extrému ho třeba klidně i utopit), než se pustit do někoho reálného (tady bych to topení opravdu nedoporučovala).
Ale ona ta hra nabízí mnohem víc. Jednu dobu jsem řízení životů nechala ladem a pouštěla si jen stavební mód. A tam jsem se teprve tvořivě vyřádila, stavěla jsem domky, zařizovala je nábytkem a prostě blbla. Ano, je to naprostá ztráta času. Ano, dá se vymyslet sto a jeden lepší způsob, jak se odreagovat. Jenže prostě mě čas od času baví tohle.
Navíc kolem The Sims byla fajn komunita lidí, kteří se setkávali na mém oblíbeném fóru. Dlouho jsem byla spíš pasivním čtenářem, až po nějaké době jsem se rozhodla jít tam s kůží na trh. Tehdy jsem se začala účastnit stavebních soutěží, které pořádali ostatní členové. To byla další výzva, která pro mne hraní The Sims oživila. Stavět dle reálné předlohy, rekonstruovat vybraný dům, budovat podle zadaného půdorysu, a pak porovnat, jak se s tím poprali ostatní. A nakonec jsem se rozhodla psát i svůj simí fotopříběh. To už je teda asi úplná úchylka, ale když už jsem "musela" hrát, chtěla jsem tomu dát směr. A jak se mi dařilo zachytit na obrázcích různé situace, napadaly mě k tomu i nějaké (víceméně trapné) komentáře. 
Poslední dobou na fóru zůstávalo už jen pár věrných, ale pořád mělo své kouzlo. Bohužel už pár týdnů nefunguje (fatal error bla bla bla), a to byl i jeden z důvodů, proč jsem si založila tento blog. Když už jsem s touhle hrou ztratila tolik času, přišlo mi líto, aby se tyto moje výtvory válely jen u mě v počítači. Takže možná půjdu s kůží na trh znovu, a postupně je nahraju i sem. Není to žádný zázrak, a je to nejspíš i dost dětinské, ale The Sims ke mě prostě patří už spoustu let. A pokud vím, nejsem jediná, kdo si je rád pustí i po třicítce :-P

Žádné komentáře:

Okomentovat